Крижопільська селищна рада
Тульчинський район, Вінницька область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ШУМОВІ КАЗКИ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ У КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ ІРЦ

Дата: 05.06.2025 15:55
Кількість переглядів: 39

Слухове сприймання – складна системна діяльність, яка включає в себе сенсорну обробку акустичної інформації, починаючи від сприйняття звукових хвиль до розуміння їхнього змісту. Це означає здатність зосереджуватись на звуках, розпізнавати та інтерпретувати їх. Слухове сприймання тісно пов’язане з розумінням мовлення.

Щоб сформувалась слухова увага, слухове сприймання і, відповідно, розуміння мовлення, у дитини має бути сформована здатність до розрізнення немовленнєвих шумів (різні побутові шуми, звуки природи, тварин та ін.), щоб на їх базі сформувалась увага до мовленнєвих звуків. Дитина не зможе розрізняти мовленнєві звуки, якщо у неї не сформована база на рівні немовленнєвих шумів!

Розвиток слухової уваги у дітей дошкільного віку на сьогоднішній день є досить актуальним питанням. Первинно дитина чує! Працюючи у цьому напрямку, наші фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії, відповідно до розвитку дитини в онтогенезі, добирають різноманітні мотивуючі вправи та завдання. І казочки з шумовим оформленням у цьому випадку є чудовим і ефективним інструментом для формування слухового сприймання у дітей з особливими освітніми потребами, а також розвитку дрібної моторики, слухової пам’яті та фантазії у дітей від 2 до 6 років.

Отже, казки-шумівки – це казки, в яких ми використовуємо шумові ефекти протягом усієї казки. Кожен герой чи явище мають свою звукову асоціацію чи ефект. Для звукового оформлення казок можна використовувати різне побутове обладнання, підручні матеріали, музичні інструменти, а також звуки у записі. Слухаючи таку казку,  дитина реалізовує свої уявлення, образи з допомогою шумів, звуків, ритмів в ігровому казковому оформленні, що завжди супроводжується позитивними емоціями. У дитини формується слухове сприймання як база подальшого розвитку  для звуконаслідувань, звукових жестів, перших слів… Окрім того, дитина є учасником казкової історії, адже може сама постукати ложками, як стукає дятел, пошарудіти пакетом, як шарудить листя, постукати кастаньєтами, як крякає качка тощо. У дітей покращуються навички спілкування, розвивається ігрова діяльність, вони вчаться уважно слухати і швидко реагувати на окремі звуки та слова!

Використовуйте цей вид діяльності як на заняттях, у гуртковій роботі, так і  в побутових умовах, тобто в сім’ї!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних