ВИКОРИСТАННЯ СЕНСОРНИХ КОРОБОК НА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ЗАНЯТТЯХ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ ІРЦ
«Діти допитливі, така їхня природа. Великий і незнайомий світ кожен день дарує їм зустріч з чимось новим і чудово цікавим».
Джулія Кемерон
Маленькі діти надзвичайно допитливі, вони хочуть знати про «все на світі» - досліджувати, шукати, запитувати. Завдяки своїй цікавості діти знайомляться з власним тілом, з навколишнім середовищем, вчаться розрізняти предмети, спостерігати, розуміти походження звуків, свої відчуття. До всього їм потрібно доторкнутися, все «помацати» та спробувати. Так діти отримують новий досвід і розвиваються. Дуже важливо заохочувати допитливість малечі і всіляко сприяти рухові в напрямку пізнання світу. І в цьому чудово допомагають сенсорні коробки.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру комунальної установи «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» використовують яскраві та різноманітні сенсорні коробки у корекційно-розвитковій роботі з дітками. Сенсорні коробки – чудова основа для багатьох тематичних ігор, які подобаються дітям різного віку.
Що таке сенсорна коробка?
Це ємність з наповнювачем, з допомогою якої дитина має можливість розширити свій тактильний досвід – торкатися, пересипати, переливати, закопувати, відкопувати та просто гратися. Сенсорні комплекси допомагають дитині використовувати дотик, зір, нюх, слух для пізнання навколишнього світу.
Створити сенсорну коробку дуже просто! Варто взяти пластиковий контейнер (або будь-яку іншу ємність) та наповнити тактильним матеріалом: сипучим, рідким, м’яким. Це можуть бути різні крупи: гречка, рис, пшоно, перловка, манка; бобові: квасоля, горох, сочевиця; макарони, борошно, цукор, сіль, крохмаль, кава, чай; природний матеріал: пісок, глина, трава, сіно, листя, гілочки, стружки, каміння, пір’я; вода, лід, сніг, мильний розчин; шматочки паперу, фольга, конфетті, серпантин. Тобто те, що найбільше підходить для дитини певного віку та задля поставленої мети. Далі використовуємо різні іграшки та предмети. Також, не варто забувати, про необхідні інструменти для пересипання, переливання (совочки, ложки, формочки). Коробка готова!
Працюючи із сенсорними коробками на корекційно-розвиткових зняттях фахівці інклюзивно-ресурсного центру розвивають уяву, творче і просторове мислення, координацію рухів, дрібну та артикуляційну моторику, тактильні відчуття, вміння розрізняти кольори та текстури предметів; розширюють словниковий запас використовуючи нові слова (слизький, холодний, круглий, жорсткий, твердий, пухнастий і т.д.); формують навички сортування, класифікації; проводять роботу над вивченням математики: рахунок, вимірювання, зважування; навчають керувати своїми емоціями, долати страхи, бути зосередженими та терпеливими тощо.
Отже, використання фахівцями інклюзивно-ресурсного центру сенсорних коробок під час надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, дозволяє дітям дошкільного віку, активно та «насичено» досліждувати, розвивати, формувати, удосконалювати і закріплювати різні вміння та навички, які в подальшому необхідні їм у житті. Завдяки тематичним сенсорним коробкам можна обіграти будь-яку тему і досягти бажаної мети. Адже Марія Монтессорі видатний педагог стверджувала, що діти починаючи вже з раннього віку головним чином розвиваються через сенсорне сприйняття, тобто розглядаючи та «обмацуючи» світ навколо.
Цікаво граючись, навчаємось та розвиваємось! Разом до мети! Разом до перемоги!