ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ КРИЖОПІЛЬСЬКОГО ІРЦ
Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку особи (комплексна оцінка) - збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
Комунальна установа «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Крижопільській громаді.
Проведення комплексної оцінки у тому числі повторної, здійснюється за попереднім записом. Усі письмові звернення (заяви) до Крижопільського ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС «ІРЦ».
Перед проведенням комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру з практичної психології проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- письмової заяви батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники);
- письмової згоди батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних їх неповнолітньої дитини;
- письмової згоди батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних;
- документів, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтва про народження дитини;
- інших документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка;
- індивідуальної програми реабілітації (у разі інвалідності).
У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви додаються:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Крижопільського ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
За потреби під час комплексної оцінки використовується інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру.
Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються у Крижопільському ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною.
За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру ознайомлюють батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
- ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами;
- ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків);
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Під час проведення комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру Крижопільського ІРЦ створюють атмосферу довіри та доброзичливості, враховують фізичний, психологічний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
Наша адреса:
Вінницька область, 24600
Тульчинський район,
смт Крижопіль,
вул. Героїв України, 41
комунальна установа «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр»
Наша група Facebook
«Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» https://www.facebook.com/groups/416598825888468