ВИКОРИСТАННЯ РУХОВИХ ТА СЕНСОРНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ ЗВУКІВ НА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ЗАНЯТТЯХ У КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ ІРЦ
«Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя». (В.Сухомлинський)
Усі, напевно, помічали, як легко дітям «закарбовуються» фрази з мультфільмів, рекламних роликів та слова з пісень. Проте скільки зусиль треба докласти, щоб запам’ятати вірш, правило чи зуміти застосовувати уже поставлений звук у щоденному мовленні? Часто вивчений вірш дитина може забути через тиждень – два, схожа ситуація може трапитись, якщо не закріпилося вміння правильної вимови «проблемного» звука.
Після постановки звука його вимову необхідно закріпити – автоматизувати, адже поставлений звук ще дуже крихкий, умовно-рефлекторний зв'язок без підкріплення (наприклад, без залучення загальної та дрібної моторики, емоцій, розумового навантаження тощо) може швидко зруйнуватися.
Автоматизація звука – це доведення його вимови дитиною до автоматизму за допомогою виконання регулярних мовленнєвих тренувань – логопедичних вправ та ігор. Це складний і довготривалий процес!
Діти сприймають і запам’ятовують інформацію, через світ образів та відчуттів. Тому потрібно спрямовувати дитину на використання своєї уяви, максимально залучаючи різні види відчуттів. Для якісного та довготривалого результату автоматизації звуків, фахівці Крижопільського ІРЦ на корекційно-розвиткових заняттях використовують різні рухові та сенсорні програми, тобто дають дітям багатофункціональні завдання.
Люди, коли розмовляють, не контролюють положення язика, губ та зубів, і не концентруються на тому, як для правильної та чіткої вимови, має відбуватися переключення з одного положення органів артикуляції на інше. Все тому, що звуки добре відпрацьовані роками і настільки автоматизовані, що на їх промовляння не впливають додаткові навантаження у вигляді рухів, емоцій, стресу, зайвих звуків, мисленнєвого напруження тощо. Саме рухові та сенсорні програми сприяють якісній автоматизації необхідних звуків.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії Крижопільського ІРЦ на корекційно-розвиткових заняттях активно застосовують багатофункціональні завдання, що включають в себе різні види навантаження (фізичні, розумові, емоційні тощо), які формують навички вимови певного звуку та сприяють усунення ефекту «Кабінетного мовлення». Фахівцями інклюзивно-ресурсного центру підбираються ігри та вправи цікавого змісту й характеру, використовуються різні засоби: масажні м’ячики, ортопедичні доріжки, сенсорні коробки, музичні інструменти, природні матеріали, балансирна дошка, нейродоріжка та інше. Завдяки використанню рухових та сенсорних програм автоматизація звуків відбувається легше, цікавіше з довготривалим результатом, в той же час енерговитрата мозку для виконання мислительних операцій або дії (промовляння потрібних звуків у повсякденному житті) - зменшується.
Використовуючи багатофункціональні завдання, як винагороду, отримуємо хороші результати, задоволення від роботи, зацікавленість і вдячність від наших любих вихованців та батьків. Дякуємо за довіру!