Крижопільська селищна рада
Тульчинський район, Вінницька область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

АРТ-ТЕРАПІЯ – КОРЕКЦІЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТВОРЧОСТІ

Дата: 22.11.2024 16:40
Кількість переглядів: 60

«Духовне життя дитини повноцінне лише тоді,

коли вона живе у світі гри, казки, фантазії, творчості»

                                                В. Сухомлинський

Творчість відіграє важливу роль у всіх аспектах нашого життя, включаючи навчання, роботу і взаємодію з іншими людьми. Для дітей творчість є особливо важливою, оскільки вона сприяє розвитку критичного мислення, самовираження та багатьох інших навичок, необхідних для їх успішного майбутнього. У нашому динамічному та постійно змінюваному світі можливість бути творчим – це ключ до успіху.

У сучасному суспільстві все більше зростає інтерес до арт-терапії як методу зцілення за допомогою творчості. Арт-терапія у роботі з дітьми вважається дуже м’яким і «толерантним» терапевтичним інструментом, у якого немає протипоказань. Вона прекрасно справляється з виходом накопичених емоцій, заспокоює, допомагає зрозуміти свої почуття, розвиває потенціал особистості, підвищує самооцінку. Її застосовують в  корекції тривожності, агресивності, гіперактивності та інших психологічних проблемах.

З метою підвищення професійної майстерності, ознайомлення із арт-терапевтичними методами та техніками у роботі з дітьми дошкільного віку, розвитку професійно-творчої активності, розкриттю внутрішнього потенціалу кожного педагога, шляхом створення умов для індивідуальної і колективної роботи, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру комунальної установи «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» було проведено майстер-клас для педагогів закладів дошкільної освіти «Я розмалюю світ».

    На початку заходу до вихователів інклюзивних груп та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти звернулася директор інклюзивно-ресурсного центру Тетяна ПАЦАЙ та привітала всіх, хто своєю працею і своєю наполегливістю зміцнює благополуччя підростаючого покоління, сприяє розвитку здорових стосунків і взаєморозуміння в цьому юному середовищі! «Ваша робота має надзвичайно важливе значення, і ви робите її з любов'ю та відданістю. Нехай ваші досягнення ростуть, а вдячність дітей і батьків завжди буде вашою нагородою», - побажала присутнім Тетяна Володимирівна.

Також на майстер-класі була присутня Олена КРУПЕЛЬНИЦЬКА – головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту, привітала педагогів та побажала продуктивного спілкування і співпраці.

Учасникам майстер-класу було представлено деякі з основних напрямків арт-терапії, які вважаються одними з найбільш ефективних у роботі із  дітьми дошкільного віку.

   Катерина ДМИТРУК – фахівець інклюзивно-ресурсного центру з логопедії охарактеризувала популярний метод психологічної допомоги дітям – пісочну терапію, який пов'язаний з використанням природніх матеріалів: води, піску, камінців, мушель. Вона запропонувала переглянути відео-уривок корекційно-розвиткового заняття фахівця інклюзивно-ресурсного центру з практичної психології Марії ПОЛІЩУК з використанням пісочної терапії. Катерина Михайлівна зазначила, що завдяки цьому методу арт-терапії у дитини розвивається здатність до самовираження і творчого сприйняття світу, розвивається пам'ять, увага і просторова уява.

Фахівець інклюзивно-ресурсного центру з дефектології, олігофренопедагогіки Оксана РУДНІЦЬКА порекомендувала педагогам якомога частіше використовувати на заняттях музикотерапію - застосування мелодій та звуків для покращення психофізичного стану та відновлення емоційної рівноваги. Адже заняття музикотерапією дуже корисні при розвитку концентрації уваги, умінню підпорядковуватись певним правилам і чекати своєї черги, допомагають формувати особистість та розвивати спостережливість.

Оксана ШУСТ – фахівець інклюзивного ресурсного центру з практичної психології, запросила учасників у сенсорну кімнату для психологічного розвантаження, щоб відчути на собі терапевтичний вплив не менш популярного методу арт-терапії – екотерапії, з допомогою поєднання аромо- та музикотерапії. Відчуваючи аромат хвої, педагоги здійснили релаксаційну віртуальну подорож до лісу під чарівні звуки природи.

Фахівець інклюзивно-ресурсного центру з логопедії Олена ЛИТВАК запропонувала переглянути презентацію про використання фітотерапії для зміцнення імунітету та поліпшення стану нервової системи дітей, порадила застосовувати фітотерапію під час адаптації до дитячого садка та в періоди зростання частоти застудних і вірусних захворювань. Педагоги мали можливість насолодитись ароматами та смаком цілющих рослин, а також поділитися враженнями від перегляду фільму, який справив на них особливе враження. Олена Василівна зазначила, що саме кінотерапія допомагає людині переосмислити власний внутрішній світ та розширювати можливості свідомості.

Аліна ШЕВЧУК – фахівець інклюзивно-ресурсного центру з логопедії зробила акцент на важливості ще одного виду арт-терапії, який використовує корекційний вплив ляльки та є проміжним об’єктом у взаємодії дитини і дорослого. Лялькотерапія дозволяє в ігровій формі безпечно для дитини відтворити, програти травматичну ситуацію і зняти травмуючий чинник. А далі педагоги придумували продовження казки з використанням різноманітних пальчикових ляльок, в якій головний герой при зустрічі з іншими персонажами переживав би різні емоцї. Адже завдяки казкотерапії вихователі використовують метафору для створення зв’язків між казковими подіями і поведінкою дитини у реальному житті.

«Танцювально-рухова терапія – це форма психотерапії, де танець і рухи використовуються для допомоги дітям у покращенні їх психологічного та фізичного здоров’я», - зазначила Оксана ШУСТ – фахівець інклюзивно-ресурсного центру з практичної психології. Також вона додала, що дана терапія використовує танець як засіб для вираження та дослідження емоцій, зміцнення соціальних та особистісних навичок. Разом з учасниками майстер-класу Оксана Василівна виконала веселу руханку під відомі мелодії.

Фахівець інклюзивно-ресурсного центру з практичної психології Марія ПОЛІЩУК представила ще один арт-терапевтичний метод, який являє собою творче спонтанне чи тематичне малювання – ізотерапію. Малюнок виступає ефективним інструментом, адже завдяки йому можна вільно висловлювати свої думки, почуття та переживання через мову образів, символів та кольорів, а також вивільнитися від негативних переживань та «змалювати» своє ставлення до навколишньої дійсності. Марія Валеріївна з освітянами провела бесіду щодо використання ізотерапевтичних технік у їхньому закладі та запропонувала  виконати малюнок у техніці «ниткографія».

Безперечно, арт-терапія як засіб вільного самовираження та самопізнання через художню творчість допомагає усвідомити та оцінити свої почуття, образи минулого, життєвий сценарій та перспективність майбутнього, а також успішно віднайти внутрішні ресурси та досягнути самозцілення.

Щиро дякуємо кожному педагогу за участь у майстер-класі та сподіваємося, що наш захід надихне вас на використання під час занять чогось цікавого, нестандартного та оригінального, що сприятиме всебічному і гармонійному розвитку кожної дитини.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних