СПІВПРАЦЯ ФАХІВЦІВ КРИЖОПІЛЬСЬКОГО ІРЦ ТА КРИЖОПІЛЬСЬКОГО ЗДО №5 У СТВОРЕННІ ОСВІТНЬОГО ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА
Забезпечити безбар’єрний доступу до якісної освіти кожній особі з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей, із створенням умов для розвитку її потенціалу — одне із ключових завдань сьогодення. Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами є важливою частиною якісного інклюзивного навчання у закладах освіти. Адже саме Команда супроводу вирішує наступні завдання: розробка індивідуальної програми розвитку (ІПР) для кожної дитини з ООП; моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини; визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; проведення консультативної, інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків або законних представників дітей з ООП щодо особливостей їх навчання та виховання.
На початку навчального року, відповідно до запиту директора Крижопільського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №5 селища Крижопіль Тетяни ГИЧАК, а саме 24 вересня, відбулося друге засідання команд психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами за участю директора інклюзивно-ресурсного центру Тетяни ПАЦАЙ, фахівця інклюзивно-ресурсного центру з практичної психології Марії ПОЛІЩУК та фахівця інклюзивно-ресурсного центру з логопедії Олени ЛИТВАК. Фахівці Крижопільського ІРЦ взяли участь у двох засіданнях Команд супроводу в закладі дошкільної освіти.
Кабінетом Міністрів України у червні 2024 року було ухвалено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року. Директор інклюзивно-ресурсного центру Тетяна ПАЦАЙ довела до відома актуальні питання про Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання та діяльність команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти.
Під час засідання Команд супроводу було ознайомлення і затвердження індивідуальної програми розвитку та індивідуального навчального плану, а також обговорювались питання надання корекційно-розвиткових послуг. Також учасники Команд супроводу склали перелік допоміжних засобів для навчання осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладі дошкільної освіти.
Дякуємо організатору - директору Крижопільського ЗДО №5 Тетяні ГИЧАК, всьому колективу дошкільного закладу та батькам за теплу і продуктивну зустріч. Співпрацюючи, допоможемо і разом забезпечимо успішне соціокультурне майбутнє українським дітям з особливими освітніми потребами!