МОВЛЕННЄВА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ У КРИЖОПІЛЬСЬКОМУ ІРЦ
Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив. (Сократ)
Зовсім скоро вересневий ранок «поведе» старших дошкільників цікавою шкільною дорогою знань. Перед дітьми постане дуже відповідальне завдання: впевнено рухатися у щасливе майбутнє, долаючи всі перешкоди, докладаючи багато зусиль, наполегливості та терпіння, при цьому не розгубивши всю свою дитячість, мрійливість та оптимізм.
Початок першого навчального року – важливий етап в житті дитини. І надзвичайно емоційно-чутливий етап у житті батьків. Щоб адаптація до школи проходила успішно і в дитини не зникло бажання вчитися, особливу увагу потрібно звернути на мовленнєвий розвиток.
Мовлення посідає центральне місце в процесі психічного розвитку дитини і внутрішньо пов'язане з розвитком мислення й усвідомленням загалом. Формувaння мoвленнєвої компетентності в дошкільному віці відбувається на всіх рівнях, оскільки дитина опановує всі основні одиниці мови: звук, слово, словосполучення, речення і нарешті, текст. Ступінь розвитку мовлення саме старшого дошкільника, визначає рівень сформованості соціальних і пізнавальних досягнень дитини, вміння висловлюватися та здобувати інші знання, таким чином, забезпечуючи в подальшому, якість оволодіння смисловою стороною мовлення. Готовність або неготовність дитини до початку шкільного навчання визначається рівнем її мовленнєвого розвитку.
Мовленнєва готовність дитини до школи — це важливий аспект загальної готовності дитини до навчання, який включає кілька ключових компонентів: збагачений словниковий запас; звуковимова; фонематичний слух; звукова культура мовлення; граматична правильність мовлення; володіння зв'язним мовленням; розуміння мовленнєвих інструкцій; мовленнєва активність.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру комунальної установи «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» з логопедії на корекційно-розвиткових заняттях проводять роботу над усіма цими аспектами, забезпечують дитині можливість розвивати свої мовленнєві навички через ігри, вправи, спілкування, читання та активну участь у різних видах діяльності. Враховуючи індивідуальний розвиток кожного вихованця, фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії: Аліна Анатоліївна ШЕВЧУК, Олена Василівна ЛИТВАК, Катерина Михайлівна ДМИТРУК, підбирають різноманітні методи, засоби та цікаві завдання для того, щоб діти, які відвідують корекційно-розвиткові заняття, змогли в міру своїх можливостей оволодіти розгорнутим мовленням, фонетично, лексично та граматично правильно оформленим. Адже рівень розвитку фонематичного слуху дає змогу дітям опанувати навичками звукового аналізу і синтезу, що є необхідною умовою засвоєння грамоти в шкільний період.
Чекаємо на вас за адресою: вул. Героїв України, 41, селище Крижопіль, Тульчинський район, Вінницька область.