Дитячі страхи та тривожність: як допомогти учням подолати їх?
НЕМАЄ ПОЧУТТЯ, БІЛЬШ РУЙНІВНОГО, НІЖ СТРАХ, ТОМУ ЩО НАСАМПЕРЕД ВІН ВРАЖАЄ РОЗУМ, А ПОТІМ ВИВОДИТЬ З ЛАДУ СЕРЦЕ І ДУШУ.
Антуан Рівароль
27 березня 2025 року психологом КУ "КЦПРПП" Крижопільської ТГ Вихристюк Мирославою Романівною було проведено семінар для професійної спільноти учителів 3-4 класів закладів загальної середньої освіти Крижопільської ТГ на тему: "Дитячі страхи та як з ними боротися? Долаємо дитячу тривожність."
У сучасних реаліях діти, так само як і дорослі, зазнають значного емоційного впливу подій, що відбуваються в Україні. Вони тонко відчувають зміни настрою дорослих, переймають тривожність і страхи, що, у свою чергу, перешкоджають їхньому розвитку та навчанню. Саме тому під час зустрічі ми розробляли алгоритм роботи вчителя з тривожними дітьми та визначали основні заходи профілактики цього явища.
Під час заходу було розглянуто такі питання:
-
різниця між тривожністю та тривогою;
-
тілесні прояви страху;
-
вікова періодизація страхів;
-
поняття "скалінофобія";
-
ознаки тривожності;
-
класифікація дитячих страхів;
-
методи та правила роботи з тривожними дітьми.
У практичній частині учасники мали можливість випробувати різні форми роботи та ігри, які можна застосовувати безпосередньо під час навчального процесу.
Окрім цього, педагоги познайомилися з інтерактивною дошкою GYNZY, яка допомагає створювати цікаві навчальні завдання для кращого засвоєння матеріалу та зниження тривожності в дітей.
Також психологом КУ "КЦПРПП" було підготовлено методичні рекомендації на тему: "Особливості взаємодії з тривожними дітьми. Методи подолання дитячих страхів."
Учасники отримали навчальні розробки, які можна використовувати у своїй педагогічній діяльності.