ВЗАЄМОДІЯ ЛОГОПЕДА З БАТЬКАМИ – ЗАПОРУКА УСПІХУ РОЗВИТКУ МОВИ ДИТИНИ
Виховує все: люди, речі, явища, але перш за все та довше за все – люди. З них на першому місці – батьки та педагоги.
А. МАКАРЕНКО
Важливою і невід’ємною частиною роботи з усунення мовленнєвих порушень у дітей є тісна взаємодія логопеда та батьків. Відсутність інформованості батьків у питаннях корекції мовлення, недооцінки ними раннього виявлення мовленнєвих порушень і своєчасного впливу на них, помилкові, а часом і шкідливі установки щодо мовлення дітей, обумовлюють необхідність спільної роботи на всіх етапах корекційної діяльності. У зв’язку з цим фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії комунальної установи «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» приділяють особливу увагу співпраці з батьками.
Свідома участь батьків у корекційному процесі обов’язкова і надзвичайно важлива, тому що:
- по-перше, родина – єдиний і природний простір, що оточує дитину від моменту її появи на світ. Сім’я, батьки найбільше впливають на мовленнєвий і загальний розвиток малюка. Саме в родині дитина набуває початкового досвіду спілкування словом;
- по-друге, батьківська думка є найбільш авторитетною для дитини;
- по-третє, тільки у батьків є можливість щодня закріплювати сформовані на логопедичних заняттях навички в процесі живого, безпосереднього спілкування з дитиною.
Саме тому, фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії комунальної установи «Крижопільський інклюзивно-ресурсний центр» впродовж навчального року систематично надають консультації батькам, запрошують батьків до участі у корекційно-розвиткових заняттях. На них фахівці інклюзивно-ресурсного центру з логопедії показують прийоми та методи корекційної індивідуальної роботи з дитиною, інформують про її труднощі та успіхи, підказують, на що слід звернути увагу вдома, мотивують батьків для постійної роботи з дитиною та нагадують про важливість систематичності та терпіння у корекційній роботі.
Співпраця фахівців інклюзивно-ресурсного центру з логопедії з батьками відіграє важливу роль у покращенні мовлення дітей з мовленнєвими порушеннями. Вона сприяє більш успішній корекційній роботі та розвитку мовлення дитини в домашньому середовищі. Участь батьків у корекційній роботі допомагає скоротити час її проведення, підвищує її результативність та допомагає відчути дитині бажання батьків їй допомогти.
Повірте, що зможете, і пів шляху вже пройдено.
Теодор Рузвельт