Досліджено: наші діти мало читають
За нещодавно оприлюдненими результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022, спрямованого на оцінювання здатності 15-річних учнів застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих умовах, яким було охоплено понад 80 країн й економік світу, лише 58% українських учнів досягли базового рівня математичної грамотності, 59% – читацької, 66% – природничо-наукової. Ці показники є гіршими за середні значення по країнах ОЕСР (Організації економічного співробітництва та розвитку), де базового рівня сформованості математичної грамотності досягли 69% підлітків, читацької – 74% і природничо-наукової – 76% – зазначено у звіті. Також у ньому зазначено, що успішність українських учнів і учениць у 2022 році погіршилася порівняно з показниками попереднього циклу досліджень, яке проводилось у 2018 році: з математики результат знизився на 12 балів, із природничо-наукових дисциплін – на 19 , із читання – на 38 балів. Серед головних причин таких результатів називають пандемію коронавірусу та війну, але є й ряд інших.
Зокрема, у відділі освіти молоді та спорту Крижопільської селищної ради, коментуючи результати досліджень, особливо ті, що стосуються зниження рівня читання, зазначають: дана тенденція зберігається тому, що наші діти, на жаль, більше «залипають» у гаджетах, аніж сидять за книжкою чи за читанням інших видів текстів. Отож для надолуження зазначених освітніх втрат і плануватимуть роботу в цьому напрямку. Вагомо докластися до такої роботи мають і батьки.