Про ведення обліку товарних запасів та про переваги електронних сервісів ДПС
Днями, начальником Крижопільської ДПІ ГУ ДПС у Вінницькій області Майєю Куцоконь було проведено зустріч з платниками податків, під час якої надано роз’яснення щодо ведення обліку товарних запасів за встановленою формою та про переваги елктронних сервісів ДПС.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані: - вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, - здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку. Така норма визначена п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Порядок ведення обліку товарних запасів для підприємців, у тому числі платників єдиного податку затверджений наказом МФУ від 03.09.2021 № 496 та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, які відповідно до Закону № 265 зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
Форма ведення обліку товарних запасів визначена додатком до Порядку № 496. Пунктом 1 розд. II Порядку № 496 встановлено, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.
Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі та має містити зазначені в довільному порядку дані ФОП: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки ФОП, податкова адреса, назва та адреса місця продажу (господарського об’єкта) або місця зберігання, в межах якого ведеться облік.
Для паперової форми обліку зазначені дані мають міститися на титульному аркуші (п. 2 розд. II Порядку № 496).
Крижопільська ДПІ інформує про те, що завдяки наявності електронних сервісів змінився формат відносин Податкової служби з платниками. Зокрема, значно скорочено час на оформлення та подання звітності до органів ДПС, підвищилась оперативність подання звітності, знижено корупційні ризики, адже так забезпечується уникнення безпосереднього спілкування з працівниками контролюючого органу.
Через сервіс «Електронний кабінет» платники мають змогу отримувати максимальну кількість адміністративних послуг, подати декларацію, звітність, отримати інформацію із реєстрів та багато чого іншого. Тобто, сервіс надає можливість платнику працювати у режимі реального часу, наприклад, за допомогою персонального комп’ютера без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення.
Вхід до «Електронного кабінету» (приватної частини) здійснюється з електронними ключами будь-якого АЦСК, доступ до відкритої частини здійснюється без застосування ЕЦП. Завдяки електронним сервісам від ДПС, не відвідуючи податкову інспекцію, кожен платник має можливість вести бізнес з дотриманням вимог податкового законодавства, отримувати витяги з реєстрів, сплачувати податкові зобов’язання. Вхід до електронного кабінету за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua. Громадянам надано для використання власну продукцію (листівки) щодо зазначеного роз’яснення.ф