Розроблено рекомендації «Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи»
У закладах освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами, сформовані команди психолого-педагогічного супроводу таких дітей, розроблені індивідуальні програми розвитку учнів, забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу.
Водночас дослідження якості інклюзивного навчання, проведене Державною службою якості освіти, виявило низку викликів на рівні організації інклюзивного навчання в школах України, кваліфікації вчителів, методичного забезпечення освітнього процесу, розвитку інфраструктури та забезпечення фінансування, взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами.
«Поняття інклюзії потребує створення інклюзивного середовища, участі всіх учасників освітнього процесу, а головне - формування інклюзивної культури в школі, - зазначають у Державній службі якості освіти України. - Безумовно, умовою створення такого середовища є учні, яким потрібна підтримка, готовність решти учнів підтримувати дітей з особливими освітніми потребами, а також підготовлений персонал, батьки та інші активні партнери-учасники процесу впровадження інклюзії в освіті. І не менш важливою умовою є наявність достатнього фінансування та доступної інформаційної, матеріально-технічної бази та інфраструктури».
Рекомендації «Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи» покликані допомогти вдосконалювати якість інклюзивного навчання у школах, де воно вже запроваджене, а також розпочати цей шлях закладам, які лише планують відкривати інклюзивні класи.
Матеріали підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується проєктом міжнародної технічної допомоги «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).