Крижопільська селищна рада
Тульчинський район, Вінницька область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Що таке об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, та чи варто його створювати?

Дата: 29.06.2021 11:46
Кількість переглядів: 480

Фото без описуПро переваги створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ), права та обов’язки співвласників щодо утримання багатоквартирного будинку.

ОСББ – це юридична особа, створена власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для управління, утримання і використання спільного майна. У законодавстві чітко визначено: ОСББ є неприбутковою організацією та діє на підставі Статуту об’єднання, який визначає права і обов’язки, членів та органів управління об’єднання.  

 

Як створити ОСББ?

 

Перший етап: організувати ініціативну групу. Така ініціативна група повинна складатися не менш як із трьох власників квартир. Після чого потрібно переконати співвласників будинку у необхідності створення ОСББ як органу для прийняття колективних легітимних рішень. Це дозволить управляти спільною неподільною власністю у багатоквартирному будинку, розпоряджатись під’їздами, підвалами та іншими комунікаціями будинку. Адже лише створивши ОСББ, співвласники можуть разом керувати своєю спільною власністю та отримувати якісні комунальні послуги.

Другий етап: сповістити співвласників будинку про проведення установчих зборів та голосування щодо створення ОСББ. Зробити це потрібно не пізніше, ніж за 14 днів до дати зборів. Слід врахувати, що скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

На установчих зборах розглядаються питання створення ОСББ, затвердження його назви та статуту, обрання головуючого та секретаря установчих зборів, правління ОСББ та його голови.

Третій етап: зібравши необхідну кількість голосів співвласників будинку, потрібно оформити всі документи для реєстрації ОСББ як юридичної особи у Центрі надання адміністративних послуг чи в нотаріуса. Первинна реєстрація юридичної особи є безкоштовною. Після державної реєстрації ОСББ треба подати заяву до Державної податкової інспекції за формою 1-РН для отримання статусу неприбуткової організації. Коли ОСББ зареєстроване як юридична особа та має статус неприбутковості, можна розпочинати його повноцінну роботу.

Переваги ОСББ.

Вагомою перевагою  є суттєве поліпшення якості послуг. У будинку, де створений ОСББ, існує реальний господар свого майна. Там, де кожний мешканець відчуває себе власником свого будинку і прибудинкової території, змінюється на краще ставлення до спільного майна.

ОСББ має можливість обрати постачальників послуг чи відмовитись від постачання неякісних послуг. Об’єднання має право укладати договори на обслуговування будинків з тими компаніями, які пропонують кращі послуги, а також будь-якої миті може розірвати договір, якщо компанія неякісно виконуватиме роботу.

Також ОСББ може здавати  в оренду нежитлові приміщення, фасадні частини будинку під рекламні цілі та отримати додаткові кошти на утримання будинку. Як наслідок, можна суттєво зменшити тарифи і підвищити якість обслуговування.

 Споживач має законне право:

  1. Одержувати житлово-комунальні послуги вчасно та відповідної якості згідно із законодавством та умовами договору про їх надання.
  2. Отримувати необхідну інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання послуг, їх споживчі властивості.
  3. На відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров’ю внаслідок неналежного представлення або ненадання послуг.
  4. На усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні цих послуг.
  5. На зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або представлення не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством.
  6. На несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності послуг, визначених договором, у порядку, встановленому КМУ.
  7. Отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт.
  8. На перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у порядку, встановленому КМУ.
  9. На укладення договору з виконавцем відповідних послуг на профілактику, повірку, а також заміну або ремонт Поламаних санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та засобів обліку.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних